سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد اندر احوال خیال ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: هیئت حسینی محل تعظیم شعائر الهی، خدمت و نوع دوستی است

  • کد خبر: ۱۸۸۳۹۶
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
تولیت آستان قدس رضوی: هیئت حسینی محل تعظیم شعائر الهی، خدمت و نوع دوستی است
تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با مداحان، شاعران و هیئات مذهبی گفت: هیئات حسینی باید محل تعظیم شعائر الهی، خدمت به دیگران و نوع دوستی باشند.

 گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با مداحان، شاعران و هیئات مذهبی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد، با اشاره به ضدیت رژیم پهلوی با دین و معنویات، ابراز کرد: حکومت پهلوی در پنهان و آشکار با معنویات و ارزش‌ها دینی ضدیت داشت و برای به حاشیه راندن فرهنگ و تفکر اسلامی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نبود، اما به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از مراسمات مذهبی از جامعه مراسم‌های عزاداری اباعبدالله (ع) در جامعه ایران احیا و پرشور شد.

وی در ادامه به مسئولیت‌های مداحان و هیئات مذهبی در قبال جامعه اشاره و ابراز کرد: مرثیه خوانی و بیان مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بخشی از مسئولیت جامعه مداحی است؛ تلاش برای ترویج سیره، سبک زندگی، اخلاق و آموزه‌های حضرات معصومین (ع) در جامعه از دیگر مسئولیت‌های مداحان است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام حسین (ع) امام زندگی انسانی و سعادت بخش است، خاطرنشان کرد: اباعبدالله (ع) شهید شد تا به بشریت برای همیشه تاریخ درس چگونه زیستن بیاموزد، امام حسین (ع) برای هدایت مردم و نجات انسان‌ها از جهل، سرگردانی و گمراهی شهید شد؛ امام حسین‏ (ع) زنده جاویدی است که هر روز باید با او زندگی کرد، نه اینکه تنها در محرم و صفر به این وجود مقدس توجه داشت.

وی روشنگری جامعه را از دیگر مأموریت‌های مداحان برشمرد و با اشاره به جنگ روانی و دورغ پراکنی استکبار ابراز کرد: دروغ پراکنی و تحریف حربه قدیمی جریان استکبار است؛ به‌گونه‌ای که در صدر اسلام با فریبکاری و دروغ کاری کردند که در خصوص نماز خواندن امیرالمؤمنین علی (ع) به عنوان اولین مردی که به اسلام ایمان آورد، مردم شک می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: اگر افشاگری‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب (س) و امام زین العابدین (ع) نبودند، واقعه کربلا با تمام عظمتی که داشت توسط بنی امیه به گونه‌ای دیگر منتقل و تفسیر می‌شد؛ منتهی آن دو حضرت با سخنرانی‌ها، موضع‌گیری‌‎ها و تبیین‌گری نهضت نورانی عاشورا اجازه تحریف کربلا را ندادند.
وی ابراز کرد: هیئات و مداحان باید برای خود وظیفه زینبی و سجادی قائل باشند تا نام اباعبدالله (ع) برای همیشه در تمام عرصه‌ها بدرخشد؛ هیئات باید در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و ... فعال باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هیئات در عرصه سیاسی باید تبیین‌گر مسائل انقلابی و جهت‌گیری‌های رهبری معظم باشند، اظهار کرد: یک وجه نهضت عاشورا و راه اباعبدالله (ع) مقوله روضه خوانی و عزاداری است، امام حسینی واقعی فردیست که در عرصه‌های مختلف ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با ابراز تأسف از تلفات جانی و خسارات مالی قابل‌توجه به مردم مسلمان کشور افغانستان، عنوان کرد: ملت مسلمان افغانستان به سبب وقوع زلزله اخیر گرفتار مشکلات عدیده شده و به همراهی نیازمند هستند، خوب است هیئات مذهبی به میزان مقدورات در این حوزه فعال شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین هیئات مذهبی را به فعالیت‌های اجتماعی توصیه کرد و گفت: هیئات باید محل تعظیم شعائر الهی، خدمت و نوع دوستی باشند؛ هیئات تنها جایی برای اقامه عزای حضرات معصومین (ع) نیست بلکه در کنار آن باید در امور اجتماعی نیز پویا و فعال باشد و توجه به مشکلات اعضاء هیئت و تلاش برای رفع آن‌ها، تأمین جهیزیه، کمک به نیازمندان و مستضعفان و ... از مواردی است که باید در هیئات مورد توجه قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->